Årsmöte för Väringbygdens seniorer

Några av Väringbygdens seniorers medlemmar samlade kring dukade bord.

Ett åttiotal medlemmar i Väringbygdens seniorer har varit samlade i Frösve församlingshem. I samband med årsmötet bjöd Mari-Anne Westberg och Håkan Nyström på ett mycket finstämt sång- och musikprogram. Bygdens f.d. kyrkoherde Göran Eriksson höll tal samt tände ljus till minne av de medlemmar som under 2018 lämnat jordelivet.

Föreningens vice ordförande, Ann-Britt Fridén, hälsade alla välkomna och höll i klubban då det var dags för årsmöte. Valberedningen hade gjort ett gott arbete så valen kunde snabbt klubbas igenom. Följande ingår nu i styrelsen: Arne Karlsson, ordförande, Ann-Britt Fridén, vice ordförande, Maritha Johansson, kassör, Gunilla Nilsson, sekreterare, Kerstin Sjöqvist, vice sekreterare. Ledamöter: Gerd Johansson och Jan-Erik Wallin. Suppleanter: Bengt Rosén och Birgitta Nilsson.

För att få verksamheten att flyta på valdes många till olika poster, såsom ledare för boule, qigong och sånggruppen. Ansvariga för månadsmötena, blomsterutdelare, reseledare, lotterikommitté och pressreferent valdes också.

Kommande program är månadsmöte i Frösve 21 februari. Då kommer ungdomsgruppen Fyrton och Torbjörn Hallerbäck för att underhålla medlemmarna. Den 9 mars ordnas med bussresa till Cesarskoj med mat. Anmälan till Arne Karlsson. 21 mars är det dags för årets auktion i Frösve församlingshem. Föreningen brukar ha sina träffar i Värings eller Frösves församlingshem, men p.g.a. att Värings skola skall få sitt kök utbyggt och restaurerat så har Värings församling ställt upp så att eleverna kan komma till församlingshemmet för att äta lunch. Därför kan inte församlingshemmets stora sal och kök lånas ut till andra under denna period, troligen mars-december 2019.