Årsmöte hos Stenstorps PRO

Dagens underhållare Karl Thulin.

Stenstorps PRO har haft årsmöte och ett 50-tal medlemmar var närvarande. Ordförande Kerstin Johansson hälsade alla välkomna och förklarade årsmötet öppnat. Till ordförande för mötet valdes Hans-Erik Lundkvist och till sekreterare valdes Lasse Johansson. Till protokolljusterare och rösträknare valdes Nils Karlsson och Lisbeth Andersson. Styrelsens verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse och kassarapport samt revisorernas berättelse upplästes och godkändes. Ansvarsfrihet för styrelsens förvaltning 2018 beviljades styrelsen.

Stenstorps PRO-förenings styrelse för 2019 består av: Ordförande Kerstin Johansson, kassör Ann-Margret Thorbjörn, sekreterare Lasse Johansson, studieorganisatör och reseledare Stig Johansson, ledamöter Janis Rozkalns, Monica Binnberg och Lasse Magnusson. Suppleanter Birgitta Brunstedt och Bosse Almberg.

Hans-Erik Lundkvist tackade för förtroendet att leda årsmötet och informerade om PRO:s verksamhet. Det som diskuteras mycket är det orättvisa skattesystemet. PRO-föreningarnas betydelse poängterades. Ordförande Kerstin höll en kort information om bland annat resor.

Efter kaffe och semla som kaffekommittén ordnat med, var det dags för dagens underhållare Karl Thulin att äntra scenen. Han bjöd på en varierad scenshow med både sång, musik och roliga historier. Ett mycket uppskattat framträdande. Det blev även dragning på årorna med finfina vinster innan ordförande Kerstin tackade sina medarbetare och medlemmarna för visat intresse.