Youtubers kommer till Matfestivalen
Tanken är att de ska proväta sig igenom så många menyer som möjligt under Matfestivalens första dag och även möta fansen på Hertig Johans torg.
Matkoma har 250 000 följare på sin Youtube-kanal och deras videoklipp har över 60 miljoner visningar där idén är att på ett humoristiskt sätt testa hur mycket man faktiskt kan äta av olika livsmedel i olika situationer.
– Vi tycker det ska bli riktigt kul att komma till Skövde och provsmaka Matfestivalen. Vi kommer ju från Herrljunga och tycker därför att det är extra roligt att göra nedslag i vårt närområde, säger Anton och Adam i ett pressmeddelande från Next Skövde.
För Matfestivalen och Skövde innebär Matkomas besök att festivalen lär få stor spridning.
– Vi är jätteglada över att Matkoma besöker Matfestivalen i Skövde nu vid vårt 30-årsjubileum. Det ska bli spännande att följa hur de upplever sitt besök, säger Micael Worbin, evenemangsansvarig på Next Skövde.