• idag
      2 m/s
      NV

Årsmöte för SRF Skaraborg

Synskadades Riksförbund SRF Skaraborg höll på lördagen sitt årsmöte. Deltagarna satt för ovanlighetens skull vid sin telefon hemma då mötet på grund av coronaviruset fick genomföras på distans. Dagens ordförande var förbundets 1:e vice ordförande Niklas Mattsson som ledde mötet från sitt hem i Kungsbacka.

Föreningen arbetar för att göra livet lättare för synskadade och en positiv nyhet var att de rehabiliterande kurserna på Fristads Folkhögskola som hotats att läggas ner kommer att få fortsätta.

Sedan har anordnats resor både inom som utomlands under året, bland annat till Karlstad där Sven-Ingvars show och Lars Lerins utställning på Sandgrund besöktes.

Till ny styrelse valdes Anita Andersson, Moholm till ordförande. Ledamöter: Helena Melin, Lidköping, Kristina Adolfsson, Eggby, Gunilla Johansson, Bolum, Kjell Karlsson, Tibro, Lennart Häger, Falköping och Claes-Göran Johansson, Vedum.

Mötet avslutades med förhoppningen att verksamheten snart skall kunna komma igång igen och samhället återgå till normalläge.