• idag
      2 m/s
      NV

Årsmöte för Undenäsbygdens byalag

Marita Karlsson höll på mötet i pennan och Åke Backlund hade hand om ordförandeklubban.
Foto: Martin Grudemo

Undenäsbygdens byalag hade torsdagen den 14 maj ett ovanligt årsmöte. Det var utomhus och anpassat till coronakrisen. Mötet leddes på trappan till Undenäsgården av mötesordföranden Åke Backlund, tillika ordförande i byalaget och av protokollföraren Marita Karlsson, tillika sekreterare i byalaget, och mötesdeltagarna stod nedanför trappan på behörigt avstånd från varandra. Byalaget har cirka 300 medlemmar.

Det var sedvanliga förhandlingar med en omfattande verksamhetsberättelse med bland annat släktforskning för både nybörjare och erfarna, Kakkalaset, Vinterspring Undenäs, Undenästerrängen, loppmarknad, julmarknad, vinterloppis och utdelning av Wikenroosstipendiet till personer som utfört värdefulla insatser för Undenäsbygden bästa. Mottagare 2019 var Solweig och Roger Kjellqvist samt Annika och Stig Nykkel, Forsvik.

Det var även ett antal val och efter revisionsberättelsen beviljades styrelsen ansvarsfrihet och efter mötet serverades välsmakande varmkorv och läsk.