Årsmöte för Hjärtlung Skövde

Ett annorlunda årsmöte har genomförts med poströstning i föreningen HjärtLung Skövde. Året som gått har minst sagt varit väldigt annorlunda, det mesta av verksamheten har varit inställt. Promenader genomförde vi med betydligt fler deltagare. Kaffekalas och korvgrillning genomfördes, en studiecirkel i Ensamhet tillsammans hade vi i somras.

Våra rösträknare Veikko Turunen och Gunnar Wänström hade räknat rösterna som kommit in, totalt 37 st. Kent Jansson ledde årsmötet som hölls digitalt.

Styrelsen beviljades ansvarsfrihet. Ing-Britt Andersson omvaldes till ordförandeposten. Annika Johansson kassör, Eila Turunen sekreterare, Kent Jansson vice ordförande. Lisbeth Thomassen, Birgitta Nissmyr och Leif Svärdh, ledamöter och May Carlson ersättare. Vi hoppas komma igång med verksamheten så fort nya direktiv kommer att vi får träffas igen. Förhoppningsvis kommer vi att kunna fira vårt inställda 25-årsjubileum i höst.

Från Riksförbundet och förbundsstyrelsen har inkommit namnbyte på alla föreningar.Numera heter vi Riksförbundet HjärtLung Skövde.

Planering för årets verksamhet fortgår. Håll i — och håll ut!