Årsmöte för Bröstcancerföreningen Agatha

Bröstcancerföreningen Agatha Skaraborg har haft årsmöte digitalt. 12 deltog digitalt på årsmötet, en per telefon.

Vice ordföranden Inger Franzén hälsade alla närvarande hjärtligt välkomna och förklarade mötet öppnat. Årsmötet inleddes med en parentation med en tyst minut för avlidna medlemmar under året. Till mötesordförande valdes Mia Stridhfors och som mötessekreterare valdes Ewa Åkesson. Dagordningen lästes upp och godkändes. Styrelsens verksamhets- och ekonomiska berättelse för 2020 godkändes, så även revisionsberättelsen. Årsmötet gav styrelsen ansvarsfrihet. Årsmötet beslöt att inte höja medlemsavgiften för 2022 utan behålla nuvarande avgift 175 kr/år för medlem och stödmedlem.

Styrelsen 2021: Gull-Britt Alexandersson, ordförande, Inger Franzén, vice ordförande, Annika Månsson, kassör, Annika Esserius, sekreterare. Ordinarie ledamöter: Inger Mattsson Ask, Ewa Åkesson, Ingela Berggren. Suppleanter: Dag Gustafsson, Cindy Drybooms, Victoria Blomgren, Sissel Möistad. Revisorer: J-E Berner och Siewerth Stegdal. Valberedning: Kerstin Östholm, Mia Stridhfors, Susanne Karlsson, Maria Karlsson.