Årsmöte för IOGT-NTO 17 Thor

IOGT-NTO 17 Thor höll sitt årsmöte för 2020 på onsdagskvällen den 7 april, i stort två månader senare än vad som är bruklig tid för årsmötet. Orsaken till detta är förstås pandemin, varför också årsmötet hölls såväl fysiskt i föreningens fastighet för dem som så önskade, eller digitalt för dem som ville följa mötet hemifrån.

Ordförande Lars Westh hälsade välkommen och öppnade mötet. Han inledde med att tala om de medlemmar som lämnat jordelivet sedan föregående årsmöte, och en stunds tystnad följde.

Mötesförhandlingarna löpte mycket smärtfritt. Föreningens ekonomi genomgicks och styrelsen beviljades ansvarsfrihet för det gångna året.

Som ombud till valmötet den 13 april - som bland annat ska välja ombud och ersättare till sommarens kongress i Jönköping - valdes Ola Andersson, Lars Westh, Anders Lundin och Anne-Marie Blomquist.

Vid val av styrelse omvaldes Lars Westh som ordförande. Vice ordförande Ella Fröjd Johansson, sekreterare Anders Lundin, kassör Kent Eriksson och ledamöter Ola Andersson, Fredrik Larsson, Harriet Bood och Anne-Marie Blomquist. Gulli Eriksson hade avböjt omval och som ny styrelseledamot invaldes Hanna Myhrfeldt. Lars Westh betonade de stora insatser i styrelsen som Gulli svarat för under en lång följd av år.

Verksamheten under 2020 har naturligtvis påverkats mycket starkt av pandemin. I stort all verksamhet har fått ställas in frånsett några utomhusutflykter och föreningens stora jubileum i augusti månad som framstår som det stora ljuset i mörkret. Föreningen firade 140 år och medlemmar med mångårigt medlemskap uppmärksammades. Festligheterna gästades av förbundsordföranden Johnny Mostacero.

Nu är styrelsens förhoppning att åtminstone en del av det som planerats för 2021 ska kunna genomföras. Vi ger inte upp så lätt! hälsar den nyvalde ordföranden.