Årsmöte för Skövde Allmänna Konstförening

På bilden står från vänster: Ulla Andersson, sekreterare, Anna Bjerklinger, ny kassör, Christer Junkergård, avgående kassör, Sofia Melin, ny ersättare, Maud Bjerklinger, medlemsansvarig, Ursula Larsson, ledamot, Britt-Marie Alexandersson, ledamot, Roland Svensson, ersättare och i bakgrunden Nicolas Krizan, ordförande.

Skövde Allmänna Konstförening höll sitt årsmöte utomhus, på Kulturhustorget, i hopp om att minska spridningen av covid-19. Sju medlemmar kom till mötet vilket hölls i snålblåst med isande vind.

Anna Bjerklinger välkomnades som ny kassör och efterträder Christer Junkergård som lämnar styrelsen efter fem år. Även Sofia Melin välkomnades. Hon är ersättare och efterträder Christina Carmbrant som också lämnat styrelsen.

Ordförande Nicolas Krizan hoppas att SAK kan återuppta resor och träffar till hösten. SAK:s 80-årsjubileum i november skulle firas med en utställning på Stadsmuseet, men den ställdes in. Istället kan man läsa många texter om Skövde Allmänna Konstförening på Stadsmuseets webbplats. Senare kommer texterna att läggas in på SAK:s webbplats. Alla styrelsemöten har hållits digitalt.