PRO Skultorp hade årsmöte

PRO Skultorp kunde till sist genomföra sitt årsmöte.
PRO Skultorp hade ett försenat årsmöte i Filadelfias lokal i Skultorp med anvisade platser och avstånd enligt rekommendationerna från Folkhälsomyndigheten.

Ordförande Birgitta Andersson hälsade alla välkomna och diakon Carina Björklund från Skövde pastorat ledde sedan parentationen med ljuständning, tyst minut och en kort andakt.

Valberedningens förslag godkändes enligt följande: ordförande Birgitta Andersson (kvarstår), sekreterare Gunnar Hjärtqvist (omval), kassör Yngve Fasth (omval), studieorganisatör Anne-Marie Blomquist (omval), ledamot Irené Larsson (fyllnadsval), Olle Johansson (nyval), Lennart Johnsson (omval). Revisor Göte Johansson, revisor Ingrid Hjärtqvist (omval), revisorersättare Irené Pettersson (omval).

Boulesektionen: Lennart Andersson, Rolf Johansson, Birgitta Andersson (omval), Anders Olsson (nyval). Aktivitet/ programkommitté: Irené Larsson, Birgitta Andersson (omval), Elisabeth Carlström, Gunnar Hjärtqvist (nyval). Lotteriansvarig: Anne-Marie Blomquist (nyval). Kontaktombud: Irené Pettersson, Göte Johansson (omval), Inger Nordin, Titti Rimberg (nyval). Ombud till distriktet och Samorganisationen: Birgitta Andersson, Anne-Marie Blomquist (omval). Valberedning: Göte Johansson och styrelsen. Flera avtackningar följde därefter; Göran Sahlberg, Yngve Fasth, Margareta Gustavsson, Gun och Alf Josefsson, Göte Johansson, Ewa och Lennart Johnsson, Ninni och Stig Persson, med en gåva och applåder, alla för sina olika insatser i föreningen.

Fikat serverades till var och en på sina platser inomhus och lotteridragningen var förstås en höjdpunkt med många olika vinster. Jakob Larssons informationstavla som invigdes gjorde stor succé.